Založit webové stránky nebo eShop
aktualizováno: 21.07.2015 19:19:54 

TJ DNT Kadaň - oddíl kanoistiky vodní slalom

Trénink

TRÉNINKY:

(listopad - březen) každé úterý a čtvrtek

- 2.ZŠ od 18.00 hod - 19:00 hod

 

 (duben - říjen) každé úterý a čtvrtek 

- loděnice u restaurace Split od 16:00

individuální trénink - dle trenéra

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

POSILOVNA:

Co by jste měli vědět a pro lepší orientaci                    

       

    

 SVALY

 BENCHER                                          

 BMI                                                        

 DESATERO

zajímave odkazy: učte se

https://www.utvs.cvut.cz/telocvik/posilovna/cviky.php?program=posilovani-bicepsu&&cvik=bicepsovy-pritah-k-hrazde-podhmatem

Nejčastější chyby v posilovnách

Nejčastější chyby v posilovně

 

Dnes a denně se setkávám ve fitcentru se spoustou se opakujících chyb. Chtěla bych zde o nich trochu polemizovat a snažit se je ilustrovat na konkrétních příkladech s návrhem jejich odstranění.

 

 

1) Žádná rozcvička

 

Cvičenec přijde, trochu zamává pažemi a jde na to. Začne dřepovat , aniž by jakkoliv dané svalstvo prokrvil a předehřál pro silový trénink. Co tomu asi budou říkat ztuhlé klouby a nerozšířené cévy a žíly, které nejsou připravené zásobovat měkké tkáně kyslíkem?

 

Pravidlo zní: Rozcvičte celé tělo během 5-10 minut. Svaly a klouby včetně dýchacího a krevního oběhu vám poděkují.

 

2) Žádný strečink

 

Často slýchávám o protahování svalstva větu: ,,K čemu to je dobré?“ Jak mohou být svaly pružné? Jak mohou pohotově reagovat na změnu délky svalových vláken? Posilováním se svaly zkracují a stávají se pomalejší, ztuhlejší a křehčí. Tedy náchylnější na natržení či dokonce přetržení. Strečink není frajeřina, ale nutnost jak předejít zranění.

 

Pravidlo zní: Ten kdo chce posilovat musí provádět strečink.

 

3) Nízká intenzita cvičení

 

Jak je to se skupinkou cvičenců mužů i žen (většinou bývají tři)? Jaký má smysl jejich trénink? Cvičí-li jeden – dva odpočívají a zejména diskutují o problémech, které nikterak nesouvisí s posilovnou. Ten třetí odcvičí a přidá se do diskusního fóra. Jsou tu, aby si povídali, nebo aby cvičili?

 

Pravidlo zní: Jste-li na tréninku, cvičte co vám síly stačí. Povídání si nechte až na potom.

 

4) Nevhodná technika cviku (nepracují požadované svaly)

 

Vezměme si například břišní partii. Jeden cvičenec cvičí leh-sedy s nárty zafixovanými pod  oporou. Švihovým pohybem aktivuje ohybače kyčle, přičemž břišní svaly hrají ,,druhé housle.“ Mladá dáma je zavěšena na předloktích na empiru a urychleně ,,mrská“ dolními končetinami nahoru-dolu. Co z tohoto pohybu mají břišní svaly – možná 10%. Posiluje rovněž velmi úspěšně ohybače kyčle.

 

Pravidlo zní: Striktní pohyb více stimuluje procvičované svalstvo, které lépe reaguje na zátěž a tudíž roste a zpevňuje se. 

                     

 

TOPlist